Por! Qui diu por?

I tornem a estar aquí per explicar-vos una altra de les lectures que hem treballat a l’Ara llegeixes tu! Lectures en veu alta.

En aquesta ocasió el tema que hem treballat ha estat la por.

Amb el títol “Qui sap que pot passar de nit!”, de l’autor Cvetka Sokolov i il·lustrat per Peter Škerl. Editat per Malsinet, dintre la col·lecció “El valor de fer-se gran”. Una col·lecció d’històries perquè els nens i nenes puguin vèncer les seves pors.

“En Miquequi sap què pot passar de nitl, en Joel, la mare i el pare tenen una tenda de campanya nova. Aviat es farà fosc i en Miquel proposa passar la nit al jardí de casa dins de la nova tenda. Gegants, bèsties salvatges, passos al jardí,… Passaran una bona nit? I és que… qui sap què pot passar de nit!

Qui sap què pot passar de nit! es una intrigant i divertida història, ideal per explicar als més petits de la casa abans de posar-los al llit.”

Una lectura de la història acompanyada d’activitat, hem escrit a què tenim por i després ho hem dibuixat, però d’una manera tant divertida que ….por! Qui diu por?

M’ha encantat l’explicació que en Robert tranquil·lament i amb tota naturalitat m’ha fet, perquè els nens són així.

– Em deia: Jo tinc por a un babau.

– Li pregunto sorpresa: a un babau? No li pregunto què és, ja m’ho explicarà. I cert, m’ho explica, és un monstre i a més em diu que el seu pare un dia en va matar un.

– Aaaah Robert, molt bé! I què més m’expliques?

– Robert: els de color lila són divertits i els de color blau marí són dolents, així que jo el pintaré lila.

I cert, lila el va pintar.

I amb babau o sense ens veiem a la propera lectura.

Deixa un comentari

